All summer long

október 06, 2014

Kimono: King Street Fashionista, Top: S. Oliver, Shorts: DIY (C&A), Sandals: Norah,
Necklace: Primark, Headband: Claire's

I've literally wore my kimonos all summer long. They can be worn so versatile; bohemian, elegant or replacing a cardigan with simply everything, but I already talked about it in the last post. In this post I'm gonna show you, how I wore them in the summer. Also these outfits can show you how easily you can go from day to night with a kimono.
The first set is a festival inspired look. The kimono with high-waisted denim cut-offs, basic tank top and sandals could be a great look for everydays. But the headband, the bracelets and the statement necklace brought a bohemian and festival vibe to the set. Although if I had wore it on a festival I would have changed my sandals to moto ankleboots.
In the second set I wore the tank top of the first set as a dress, took off the shorts and the headband and changed my flats to heels. This is how the bohemian daily look turned into a pretty outfit for night. The kimono makes the basic dress much more chic and special, also if the weather would be colder, it can be good instead of a cardigan.
The third set is my favorite and how I more my kimonos the most, over bikinis. I only need some sunglasses and a beach bag, and here I go with the perfect beach wear, easy, chic and also protects you from sunburn.

Mondhatni, egész nyáron a kimonóimat hordtam felváltva. Az a jó bennük, hogy olyan változatosan hordhatóak, bohém stílusban, elegánsan vagy csak egyszerűen egy kardigánt helyettesítve, de ezt nem ragozom tovább, hiszen az előző bejegyzésben már részleteztem. Ebben a bejegyzésben meg is mutatom, hogy többek között én hogyan hordtam a nyáron. Valamint ezek a szettek jól bemutatják azt is, hogyan lehet egy kimonó segítségével egy nappali outfitet éjjel is viselni.
Az első szett egy fesztivál inspirálta összeállítás. Egy magas-derekú, szaggatott farmersorttal, sima trikóval és szandállal hétköznapra is simán vállalható. De a fejpánt, a fonott karkötők és a szegecses nyaklánc adja meg neki a fesztivál hangulatot, bár ha tényleg oda húztam volna, akkor inkább egy bokacsizmát vettem volna fel hozzá a szandál helyett.
A második szettben az első szett hosszú trikóját használtam ruhaként, a szandált magassarkúra cseréltem, valamint elhagytam a sortot és a fejpántot. Így lett a bohém nappali ruhából egy csinos esti öltözet. A kimonó egy egyszerű ruhát is sokkal csinosabbá és különlegesebbé tesz, valamint, ha kicsit hűvösebb lenne, jó kardigán helyett. 
A harmadik szettet hordtam a nyáron a legtöbbet, mikor a kimonót egy bikini fölé veszem fel. Kell hozzá még egy napszemüveg, strandtáska és kész is a tökéletes strand öltözet, könnyű, trendi és még megvéd a leégéstől is.
Heels: Vagabond, Clutch: Bershka
Bikini top: F&F, Bikini bottom: Desigual

You Might Also Like

6 megjegyzés

recent posts

Facebook

Pinterest